Wednesday, October 28, 2009

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران


نزدیک به دو هزار دانشجو صبح روز سه‌شنبه (۵ آبان) در دانشکده‌ی فنی‌دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب تجمع کردند. دانشجویان با سر دادن شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" اعتراض خود را نسبت به وقایع رخ داده پس از انتخابات نشان دادند.

به گزارش سایت خبری "بامداد خبر"، پایگاه خبری تحلیلی جنبش دانشجویی، این حرکت در پی فراخوانی صورت گرفت که پیش‌تر برای حمایت از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و همچنین نشان دادن اعتراض نسبت به دولت دهم صادر شده بود. به تازگی برای چهارده نفر از فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز احکام سنگین انضباطی صادر شد.

به گزارش این پایگاه اینترنتی، این تجمع در ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه و در پی تعطیل شدن کلاس‌های درس نوبت صبح آغاز شد و دانشجویان با سر دادن شعارهایی همچون "مرگ بر دیکتاتور"، "یا حسین، میرحسین" و "دانشجو دستگیر بشه، دانشگاه تعطیل میشه" تا مقابل ساختمان ریاست این دانشگاه راهپیمایی کردند.

معترضان همچنین پشتیبانی خود را از آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی، دو مرجع تقلید شیعه در ایران اعلام کردند. فریادهای "الله‌اکبر" و همچنین سرود "یار دبستانیِ" از دیگر شعارهای شنیده شده در این تجمع دانشجویی بوده است.

در این گزارش همچنین آمده است که همزمان با اعتراض دانشجویان، تعدادی از نیروهای حراست دانشگاه اقدام به فیلمبرداری از دانشجویان کرده و همچنین قصد "ایجاد تنش و ممانعت از تشکیل این تجمع" را داشتند که ناموفق بوده‌اند.

تجمع روز سه‌شنبه، پنجمین تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران‌از شروع آغاز سال تحصیلی، نسبت به حوادث رخ داده پس از انتخابات است. این تجمع در حدود یک ساعت به طول انجامیده است

No comments:

Post a Comment