Tuesday, October 27, 2009

افروغ: فضا اینچنین نمی‌ماند،دگرگون می‌شود

نماینده مجلس هفتم با تاکید بر اینکه اگر ما برخورد منطقی و قانونی را توصیه می‌کنیم باید به قالب‌های منطقی هم تن دهیم، خاطرنشان کرد: مگر حکم قضایی صادر شده یا دادگاهی تشکیل شده است که ما دست به برخوردهای هیجانی می‌زنیم؟ و اگر هم شور و نشاط سیاسی می‌خواهیم باید اختلاف سلیقه را به رسمیت بشناسیم.

افروغ خطاب به برخی افراد که دست به حرکت‌های خشونت‌آمیز می‌زنند هشدار داد: بدون تردید فضا اینچنین نمی‌ماند و دگرگون می‌شود اما من نگران کمیت و کیفیت این دگرگونی هستم و خوف آن دارم که آسیبی به نظام و چارچوب‌های ارزشی و اخلاقی وارد شود، زیرا ما باید از برخوردهای هیجانی در گذشته درس بگیریم و به خصوص از انجام آن در محیط‌هایی چون نمایشگاه مطبوعات پرهیز کنیم.

وی ضمن بر حذر داشتن همه از برخوردهای حذفی و واگنی تاکید کرد: انجام حرکت‌های عقلانی موجب رشد جامعه می‌شود و فقط به این فکر نکنیم که هم‌اکنون قدرت دست ماست و به یاد بیاوریم که وقتی قدرت نداشتیم چه حال و هوایی داشتیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: حالا معنای این فرمایش حضرت امیر(ع) را می‌فهمم که فرمود ”زکات قدرت داشتن انصاف است“ و بر اساس همین حدیث اگر کسی پرسشی از ما دارد باید اجازه مطرح شدن آن را بدهیم.

No comments:

Post a Comment