Thursday, November 5, 2009

گزارش یک شاهد عینی از مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در اصفهان

گزارش زیر را یکی از شاهدان عینی مراسم راهپیمایی امروز در اصفهان برای موج سبز آزادی ارسال کرده است که عینا منتشر می‌شود:

در حدود ساعت 10:30 دقیقه‌ی صبح جمعیت قابل ملاحظه‌ای در میدان انقلاب اصفهان اجتماع کرده بود و همین طور تعداد زیادی از نیروهای امنتی پلیس و لباس شخصی حضور داشتند. جمعیت به مراتب بیشتر از روز قدس بود ولی به دلیل تجربه‌ای که نیروهای امنیتی از روز قدس به دست آورده بودند اجازه‌ی شکل گیری هسته‌ی راهپیمایی را به سبزها ندادند.

در مقابل بانک صادرات به مردم حمله و تعدادی را دستگیر کردند. اندکی بعد عده‌ای از سبزها شعار مرگ بر دیکتاتور و جمهوری ایرانی سر دادند که با حمله‌ی نیروهای پلیس متفرق شدند.
جمعیت معترض بعد از مدتی از خیابان چهارباغ به سمت دروازه دولت به حرکت در آمد و در مقابل خیابان آمادگاه دست به تجمع زد و شعارهای الله‌اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر داد که باز هم با حمله‌ی نیروهای انتظامی و لباس شخصی عده‌ای دستگیر شدند و جمعیت نیز دوباره متفرق شد.

عده‌ای به سمت میدان انقلاب و بخشی به طرف دروازه دولت به راه افتادند. در این هنگام همه‌ی پاساژها و تعداد زیادی از مغازه‌های آن محدوده اقدام به تعطیل کردند و خیابان برای مدتی مسدود شد.

ولی دوباره جمعیت معترض که هر لحظه به جمعیت آن‌ها اضافه می‌شد با ایجاد تجمع های کوچک به شعار دادن می پرداختند. ولی به دلیل ازدحام بیش از حد و خشونت بالای نیروهای امنیتی بیشتر راهپیمایان سکوت اختیار کرده بودند.

رفته رفته با زیادتر شدن جمعیت و تعطیل شدن مدارس اوضاع از دست مامورین خارج شد و دسته‌های کوچک مردم بدون مزاحمت به سر دادن شعار و خواندن سرود یار دبستانی می‌پرداختند.

در حدود ساعت 12:30 نیروهای لباس شخصی و بسیج با باتوم و گاز فلفل به طور گسترده به مردم معترض حمله کردند. تا جایی که برای متفرق کردن مردم در مقابل خیابان آمادگاه اقدام به شلیک هوایی کردند که با رژه ی مداوم نیروهای موتور سوار و آژیر های گاه و بیگاه آنبولانس ها و اومبیل های پلیس فضایی رعب‌آور و امنیتی را به وجود آورد. و کم کم باعث متفرق شدن کامل مردم معترض شد.
نیروی انتظامی و پلیس از درگیر شدن با مردم پرهیز می‌کردند و حتی در مواردی به خوش و بش کردن و توصیه‌ی دوستانه به مردم مشغول بودند ولی برعکس آن‌ها نیروهای لباس شخصی و بسیج وقاحت را به جایی رسانیده بودند که خودروی افرادی را که با خانواده‌ی خود در حال عبور بودند به جرم گرفتن فیلم متوقف کرده و سخیف‌ترین و بی‌شرمانه‌ترین رفتار را با آن‌ها انجام می‌دادند و به صدای اعتراض مردم به این اقدامات را با گاز فلفل و باتوم و لگد و مشت پاسخ می‌دادند. رفتار این بسیجیان که بعضا سنشان به 20 سال هم نمی‌رسید با مردم دل هر انسان میهن دوست و بافرهنگی را به درد می‌آورد

No comments:

Post a Comment