Friday, November 6, 2009

گزارش های ارسالی برای پیک نت از تظاهرات 13 آبان در چند شهر

تهران- امروز(دیروز) روز جالبی برای جنبش سبز بود. حضور مردم در خیابانها طولانی تر گذشته بود.

نیروهای نظامی از تاکتیک نقطه به نقطه كه تاكتیك جدیدی برای متفرق كردن مردم بود استفاده كردند.

امروز برای من معلوم شد كه خیابان آزادی برای دولت مهم ترین خیابان است، چون نیروهای نظامی بشدت از اینكه كنترل این خیابان از دستشان خارج شود وحشت داشتند و برای همین تمام تلاش خود را به كار بردند تا تجمع در خیابان آزادی شكل نگیرد . بنابر این بعنوان یك تجربه در تجمع بعدی باید روی تصرف خیابان آزادی برنامه ریزی کرد.

شیراز- صبح دیروز و در حالی که مسیر دانشگاه شیراز تا فلکه ستاد این شهر را نیروهای انتظامی به اشغال خود درآورده بودند، جوانان با شعار مرگ بر دیکتاتور از میدان دانشجو تا فلکه ستاد را راهپیمایی کردند. در این بخش شهر مردم به آنها پیوستند و بدنبال این پیوند نیرو های انتظامی وارد میدان شدند.

شماری از دانشجویان قصد داشتند خود را به درون دانشکده پزشکی و بیمارستان سعدی برساندند اما بدستور دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان و دانشکده به روی آنها بسته شد. با این دستور دانشجویان به تله نیروهای انتظامی افتادند و تعدادی از آنها پس از ضرب و شتم دستگیر شدند.

در سطح شهر نیز تظاهرات و راهپیمائی های مردم گزارش شده است.

خبر دیگری که بدست ما رسیده:

سلام – سخنرانی باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت و دهقان نماینده تهران در دانشگاه شیراز به دلیل جو متشنج دانشگاه لغو شد و اعلام شده که فردا شب این سخنرانی ایراد خواهد شد. آنها روز 13 آبان وقت برای سخنرانی پیدا کرده بودند. کسی دنبال سخنرانی نبود. دانشجویان چنان خشمگین بودند که هر دو سخنران ترجیح دادند در برابر دانشجویان ظاهر نشوند.

در همین ساعات، موتورسیکلت ها و خودروهای پلیس در مقابل دانشگاه جولان می دادند.



تبریز- راهپیمایی حکومتی 13 آبان تبریز که هر ساله در مسیر خیابان امام برگزار میشد، امسال به میدان شهدا محدود شد و چنان کمرنگ بود که عملا بسیاری از مردم حتی نمیدانستند راهپیمایی برگزار شده یا نه.

تجمع اعتراضی دانشگاه تبریز باعث بسته شدن مسیر های منتهی به دانشگاه شد. هم جلوی در اصلی و هم درهای فرعی دانشگاه صدها نفر از لباس شخصی ها مستقر بودند که به اتومبیلها و مردم عادی که کمترین نشانه سبز داشتند و یا حتی صورت خود را با ماسک پوشانده بودند حمله ور شدند. تراکم نیروها از سمت فلکه دانشگاه به سمت بیمارستان مدنی به حدی بود که حتی یک متر فضا برای تردد عابرین وجود نداشت و حتی یک وجب جا برای اینکه بشود پنهانی عکس یا فیلم گرفت نبود. دانشگاه از تمام جهات تحت محاصره کامل نیروی انتظامی و بخصوص لباس شخصی ها بود. شهر در یک وضعیت پلیسی کامل بود. سر هر چهار راه بین 3 تا 10 خودروی انتظامی مستقر بود و دهها موتور سه سرنشین از چماقداران و صدها مامور مستقر بودند.

نکته جالب توجه اینکه خودروها و موتورهای راهنمایی رانندگی نیز در اختیار نیروهای سرکوبگر بود و باتوم داران سوار موتور های راهنمایی و رانندگی هم بودند. البته خودروهای کلانتری شهرهای اطراف هم در سطح شهر بودند و همچنین برخی نیروهای ضد شورش را سوار مینی بوس گشت امنیت اخلاقی کرده بودند. حتی خودروهای زانتایی که روی آنها نوشته شده بود "کنترل تردد بزرگراه ها " هم روبروی ملک متعلق به فدراسیون روسیه و هم روبروی دانشگاه تبریز مستقر بودند! سرویس مسنجر و ایمیل غیر فعال بود.

لرستان- با سلام به دوستان پیك نتی، دوستان چهار ساله من!

ابتدا بگویم كه چهار سال است كه هرروز سری به سایت جذاب و مورد اعتماد شما می زنم و از مطالب آن لذت می برم و بسیاری از دوستانم هم به خواندن مطالب شما عادت كرده اند. از شما بسیار ممنونیم و امیدوارم همچنان خستگی ناپذیر ادامه بدید.

خیلی وقته كه میخواستم برای شما نامه بنویسم ولی نمی شد. خودم و دوستانم بعد از جریان تقلب بزرگ تصمیم گرفتیم در هر تجمعی كه در تهران برگزار میشود شركت كنیم. (ما ساكن یكی از شهر های استان لرستانیم) آخرین موردش هم مربوط می شود به روز قدس كه به قول دوستان رفتیم و استخونی حلال كردیم.

برای سیزده آبان هم قرار گذاشتیم كه برویم كه من از دوستانم عقب ماندم، به علت اینكه ساعت 5 صبح بیدار شدم و برای رفتن به تهران خیلی دیر شده بود. از این ناراحتی امانم بریده و دوست دارم گریه كنم. نمی دانستم چه كنم، تا اینكه تصمیم گرفتم برای شما درد دل كنم تا شاید كمی از عذاب وجدانم كم شود.

No comments:

Post a Comment