Sunday, November 1, 2009

خاتمی: به انتقاد از قدرت موجود ادامه می‌دهیم


آقای خاتمی در ادامه با رد خشونت‌گرایی گفت: «ما به هیچ عنوان طرفدار خشونت نیستیم، در مقابل عده‌ای جز به خشونت نمی‌اندیشند و عمل نمی‌کنند».

«هیچکس حق تجسس در امور شخصی افراد را ندارد»

رئیس دولت اصلاحات با اشاره به امنیتی شدن فضای جامعه به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم اظهار داشت:«هیچ کس حتی دستگاه‌های امنیتی، حق تجسس در امور شخصی افراد را ندارد و حتی با بهانه‌های امنیتی نیز نمی‌توان به امور خصوصی شهروندان وارد شد و در آن تجسس کرد».

آقای خاتمی با دفاع از ادامه حرکت اصلاحی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی افزود: «معیار‌های یک نظام مطلوب مردمی در الگوی جمهوری اسلامی جمع شده است و بزرگترین رسالت ما این است که نظامی را به وجود بیاوریم که بشر در آن آزادی و پیشرفت و عدالت ببیند و ما اعتقاد داریم که با همین قانون اساسی می‌توان در همین مسیر ادامه داد».

وی همچنین با اشاره به اظهارات آیت‌الله خمینی که گفته بود در جمهوری اسلامی مورد نظر وی «حتی افرادی که ضد خدا و ضد دین هم باشند، تا زمانی که دست به سلاح نبرده باشند و توطئه نکنند، ایمن هستند» ادامه داد: «امام همواره بر حضور و فعالیت گرایش‌ها و سلایق مختلف اصرار داشتند؛ به طور مثال خود امام تأکید داشتند که مجمع روحانیون مبارز در کنار جامعه روحانیت مبارز فعالیت داشته باشد».

پس از رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری فعالیت بسیاری از گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در ایران با محدودیت‌ روبه‌رو شده و شمار زیادی از اعضای عمده‌ترین گروه‌های اصلاح طلب همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

No comments:

Post a Comment